Sprint probíhá na měřeném úseku 400 m ve dvou drahách. V pátek již od 14:00 do 21:00 proběhne volné sprintování. V sobotu v klidu pospěte, volné sprinty začínají od 9:00 a trénovat můžete až do 11:00. Poté začneme jezdit na ostro. Jako vždy se vám počítá nejlepší čas z celého dne. Důležité je mít na předním skle nalepenou samolepku s přiděleným startovním číslem. Tu získáte u registračního stánku po vyplnění registračního formuláře. Podle toho pak budete zařazeni do odpovídající kategorie. Můžou proti sobě jet jakákoliv auta. Skupina se určuje podle kubatury, u přeplňování (turbo, kompresor) se objem násobí koeficientem 1,6x. Další koeficient 1,1x se vztahuje na úpravy jako: odlehčení a slicky (semislicky). Tyto koecifienty se sčítají. Odlehčením se rozumí jakákoliv úprava od sériového stavu vozidla (sedačky, tapecírunky, koberce, vyřezání interiéru, laminátové či karbonové dveře, blatníky, kapoty, atd.) nevztahuje se na povinnou výbavu a rezervní kolo. Do kategorie „SPECIÁLY“ pořadatel řadí vozy individuálně. Většinou se jedná o upravené vozy, které nesplňují kritéria své kategorie. Např. závodní speciály, ///M s úpravami, dodělávané přeplňování, atd. Vozy, které se umístí na stupních vítězů musí před vyhlášením umožnit pořadatelům FAIR – PLAY prohlídku.

Kategorie:

  • 1 - do 2000.ccm
  • 2 - do 2500.ccm
  • 3 - do 3000.ccm
  • 4 - do 4500.ccm
  • 5 - nad 4500.ccm
  • 6 - ///M
  • 7 - speciály
  • 8 - nafta do 2500.ccm
  • 9 - nafta nad 2500.ccm

Speciální ohodnocení:

  • nejrychlejší e30
  • nejrychlejší e36
  • nejrychlejší e46

Příklady:

  • E34 540i - 3982.ccm - kat.4
  • E90 335i – 2979x1,6 = 4766.ccm – kat.5
  • E90 335i + slicky – 2979x1,6x1,1 = 5243.ccm - kat.7 
  • E30 325i + odlehčení – 2498x1,1 = 2747.ccm – kat.3 
  • E60 530i + slicky + odlehčení = 2998x1,1x1,1 = 3627.ccm – kat.4
  • M3 , M5, M6 + úpravy = automaticky do kat.7

Letos jsme se rozhodli u hodnocení leštěnek udělat změny. Doplnili jsme nové modelové kategorie a také pro účastníky, kteří přijedou již v pátek, je připravena možnost nechat si ohodnotit svůj vůz. Před porotu můžete přijet od 16:00 do 19:00. Je to kvůli ušetření času v sobotu. Nejprve si u registračního altánu vyřídíte registraci, která je zdarma. Tam dostanete cedulku se soutěžním číslem a poté můžete přijet k podiu, kde váš vůz porotci několik minut budou hodnotit. Porotce jsme tentokrát pečlivě vybírali mezi fajnšmekry z celé republiky. Každý vůz může být hodnocen max. ve 2 kategoriích. Modely ///M mají letos své vlastní kategorie, nebudou tedy hodnoceny ve své modelové řadě (např. M3 E46 kabrio bude tedy hodnoceno v kategorii M3 a kategorii kabrio). Hodnotit se bude: EXTERIER, INTERIÉR, STYLING, KOLA a MOTOROVÝ PROSTOR. Pokud jste stihli nechat ohodnotit svůj vůz již v pátek, pak pouze přijedete vůz zaparkovat na vyhrazené parkoviště pro leštěnky. Kdo přijede na sraz až v sobotu, ten bude postupovat stejným způsobem jako páteční účastníci (nejprve registrace, pak před porotu a parking u leštěnek). Porotci budou připraveni hodnotit již od 8:00 do 12:00. Oceníme také vozy v perfektním originálním stavu, nejedná se tedy jen o klasický tuning. Od 13:00 bude probíhat vyhlašování nejlepších aut před podiem. Moderátor bude oceněná auta postupně svolávat a přeberou si zde pohár za umístění. Letos tedy máme 8 nových kategorií, tak se nebojte přijet pochlubit se svým vozem :).

Kategorie:

  • e30
  • e34 (NEW)
  • e36
  • e38 (NEW)
  • e46
  • e39
  • 1er (NEW)
  • 3er
  • 5er
  • 6er
  • 7er
  • 2-4-8er (NEW)
  • ///M3 (NEW)
  • ///M5 (NEW)
  • ///M (NEW) 
  • tuning
  • oldtimer
  • kabrio
  • Z
  • X (NEW) 

Speciální ohodnocení:

  • NEJ kola
  • NEJ lak
  • NEJ muzika

Soutěž o nejnižší vůz bude probíhat před hlavním podiem v pátek od 19:00. Účastníci budou svými vozy podjíždět laťku. Vyhraje vůz, který podjede laťku v nejnižží výšce. Další soutěží bude NIGHT tuning. Ta začne kolem 21:00 a bude určena hlavně tuningářům, kteří můžou prezentovat své vozy. A když Night tuning, tak výhodu u poroty budou mít perfektně osvětlená auta. Poháry obdrží 3. nejlepší vozy.  


V sobotu od 9:00 do 10:00 budou zahájeny tréninkové jízdy na rychlostní zkoušce. Od 10:00 začne 1. rychlostní zkouška. Jezdci můžou jezdit více jízd až do 12:00. Poté bude trať přestavěna a cca ve 13:00 zahájíme tréninkové jízdy druhého kola. Od 14:00 začíná start 2. rychlostní zkoušky. Můžete jezdit až do 16:00. Počítat se vám bude součet nejlepších času první a druhé rychlostní zkoušky.Trať bude vytyčena pomocí silničářských kuželů a pásek. Startovat se bude na startovací semafor. Předčasný start znamená penalizaci + 10s. Samozřejmostí je použití bezpečnostních pásů, dále doporučujeme použití ochranné přilby, která pro kabriolety bude povinná. 

Kategorie:

  • 1 - do 150PS
  • 2 - nad 150 PS
  • 3 - RACE (bez omezení výkonu, slicky, odlehčení atp.)


V pátek od 14:00 do 20:00 máte možnost tréninku volného driftování na vyznačeném místě pro drifty. Tratí bude jednoduchá a mezi jezdci velmi oblíbená „velká osmička“. Jezdit zde bude celý víkend i tzv „drift taxi“, takže veřejnost může využít nabídky svezení. V sobotu se v 9:00 začne opět volným tréninkem a ve 12:00 nám začne závod. Závodníci budou rozděleni do 3 skupin podle úprav vozů. První skupina „STREET“ bude určena sériovým vozům, resp. vozům bez úprav pro drift (např. hydraulická ruční brzda už je považována za úpravu). Druhá skupina s úpravami pro drift „SEMI PRO“ a třetí skupina určena špičkovým jezdcům i vozům „PRO“ . Porotci při dopoledních jízdách ohodnotí a rozdělí jezdce do skupin. Od 12:00 začneme závodit. V kategorii „STREET“ bude závod spočívat v jednotlivých jízdách, které bude porota hodnotit. V kategoriích „SEMI PRO“ a „PRO“ nejprve proběhne kvalifikace a poté se budou jezdit klasické battly vyřazovacím způsobem. Vítěz bude postupovat do dalšího kola. Takto se vítězové jízd mohou prokousat až do finále.